+31 85 06 06 411 alles@voormobliteit.nl

AutoLease

Economische groei leidde de afgelopen jaren tot meer mensen aan het werk en daarmee ook groeiende wagenparken. De krapte op de arbeidsmarkt, maakte de leaseauto en/of het mobiliteitsbudget weer tot een belangrijke arbeidsvoorwaarde. Tel daarbij op de doorbaak van privé lease en het werd duidelijk waarom het goed ging. 

Veranderingen in technologie, klantgedrag, transparantie in prijzen en de impact door COVID-19 zetten druk op het rendement.

De afname van de vraag door de gevolgen van COVID-19 worden nu zowel in het privé lease als het zakelijke segment gevoeld. Toch zal de anderhalvemetersamenleving naar onze mening leasemaatschappijen naast uitdagingen ook weer veel kansen bieden. Daar komt bij dat de bevolking de komende 10 jaar met 1 miljoen mensen groeit. De vraag naar mobiliteit zal verder toenemen. Consumenten begeven zich wel steeds meer online. 

Juist nu is het belangrijk scherpe keuzes te maken, je te onderscheiden van de rest. Je hoeft niet perse een mobiliteitsprovider te worden, zeker nu nog niet. Stop dan je energie in een positionering die beter past en die je goed over de bühne kan krijgen richting medewerkers, klanten en stakeholders. 

 

Jouw uitdaging in de leasemarkt is onze passie

Wij helpen jou met het bepalen van de juiste strategie en (digitale) marketing en zorgen voor meerwaarde ten opzichte van jouw concurrenten.

Uitdagingen voor leasemaatschappijen

Wie wil je zijn? Een mobility provider, een low cost car provider? Of geef je een unieke invulling aan duurzaamheid, veiligheid, digitaal,  klantgerichtheid of een meer regionale aanpak?

Hoe zet ik rechtstreekse remarketing van ex-lease auto’s richting zowel particuliere- als zakelijke segment in? 

Zou de berijder te verleiden zijn een andere auto of een ander merk te kiezen?

Is de beste inkoopprijs in combinatie met leverancierstevredenheid al bereikt?

Is het order en afleverproces inmiddels echt foutloos? En is elke partij tevreden over de communicatie daaromtrent?

Kan het afleverproces namens de leasemaatschappij nog beter?

Zijn er nog innovatieve manieren om het onderhoud, reparatie, banden en schadeproces verder te voorspellen en te verbeteren?

Kan de druk op remarketing verlaagd worden? Met meer tijd en aandacht voor de match tussen de juiste klant en de juiste ex-leaseauto?

Hoe wordt de optimale mix in het wagenpark van de leasemaatschappij nu bepaald? Is de ideale mix in merken, modellen, aandrijvingen bereikt in termen van inkoop, winst en risico?

Neem ik medewerkers voldoende mee bij veranderingen en innovatie in de organisatie?

Ons aanbod voor de juiste strategie en klik met de klant

 

Advies

Wij zijn ervan overtuigd dat ieder bedrijf met de juiste strategie en marketingaanpak een beter resultaat kan realiseren. Wij starten altijd met een kennismaking om vervolgens met elkaar te kunnen bepalen wat de beste aanpak voor de leasemaatschappij is. Dat kan een strategische opdracht zijn, het opstellen van een marketingplan c.q. deelprojecten zoals een online marketing advies, SEO Advies, branding & positionering enz.

Online bedrijfscampagnes

Het grootste deel van de bevolking zoekt online naar producten en diensten. De huidige ontwikkelingen zorgen er voor dat er nog meer van zoekmachines gebruik wordt gemaakt. Online marketing voor automotive biedt veel voordelen. Je bereikt de juiste klant en je krijgt meer bezoekers en je realiseert meer rendement.

Vaak is het niet lonend om zelf een marketeer in loondienst te nemen. Daarnaast is het lastig als ondernemer om over de juiste kennis te beschikken om zo’n medewerker te kunnen aansturen. Online marketing via Voor Mobiliteit is goedkoper en de effecten zijn altijd meetbaar.  En vanwege onze kennis en ervaring hebben we een bewuste keuze gemaakt om ons alleen op mobiliteitsbedrijven te richten. 

Speciaal en uniek voor leasemaatschappijen die zelf auto’s verkopen

CarAds, automatisch je autovoorraad op Google adverteren. 

Het adverteren via zoekmachines is zeer effectief voor elke leasemaatschappij. Omdat wij voor de kwaliteit van de advertentie zorgen en dagelijks de resultaten monitoren. Jij hoeft dus zelf niets te doen.

Vanuit het autovoorraadsysteem activeer je de optie CarAds. Jij bepaalt het budget en wij maken vervolgens van de auto een unieke advertentie met de gegevens zoals merk, model, bouwjaar, uitrusting en de prijs van het voertuig.  Onder de advertentie wordt ook achtergrondinformatie over het merk en het model opgenomen.

Iemand die gericht naar een auto op Google zoekt, ziet jouw advertentie staan. En dat is ook de bedoeling, want hiermee trek je geïnteresseerde bezoekers naar de advertentie. Ten aanzien van het verkoopproces geven wij de voorzet door de ontvangen leads door te sturen. 

Nieuws voor leasemaatschappijen

Is WhatsApp Business ook voor jouw bedrijf interessant?

Is WhatsApp Business ook voor jouw bedrijf interessant?

Bijna iedereen gebruikt WhatsApp. In Nederland gebruiken 12,1 miljoen mensen het kanaal (informatie van Newcom.nl) Voor de zakelijke communicatie is in 2018 WhatsApp Business gelanceerd. De app is voor Android en IOS gratis te downloaden. WhatsApp Business lijkt veel...

Heb je een vraag? wij helpen je graag.

Zullen we met elkaar kennismaken?

Laten we een kop koffie met elkaar drinken

You have Successfully Subscribed!

Pin It on Pinterest

Share This